Ahad, Julai 17, 2011

Borak kosong dalam Blog.....

Assalamualaikum dan salam sejahtera.....

Hari ini saya sihat walafiat. Anda bagaimana? Moga-moga pagi ahad ni anda boleh diselebungi kegembiraan dengan bersama-sama keluarga tercinta. Apa? Tak boleh bersama keluarga!!! Berhenti kerja dan buat bisnes. =)

Sejak akhir-akhir ini, saya banyak menulis berkenaan soal kekayaan. Saya seolah-seolah memaksa pembaca sekalian untuk menjadi kaya.


Baru-baru ini, saya telah didekati oleh seorang pembaca blog saya. Dan kami berjumpa di KFC. Dia memperkenalkan dirinya dan mencuba untuk menarik perhatian saya kepada bisnes yang dia buat. Alhamdulilah, banyak yang saya belajar daripada perbincangan tersebut.

Cara komunikasi yang dilakukan oleh pembaca blog saya ini sangat menarik hati saya. Walaupun saya kurang bersetuju dengan beberapa point yang dia utarakan,  tetapi keterbukaan dia menerima pandangan saya sangat saya hargai.

Ramai sahabat saya mengajak saya membuat bisnes. Mereka sangat baik, sebab belanja saya makan. Saya terima dengan hati yang terbuka kepada mereka. Sebab mereka sahabat yang baik dengan saya selama ini. Walaupun saya menolak untuk menyertai mereka dalam bisnes yang mereka, mereka tetap cool dan mesra dengan saya. Moga ukhuwah tetap berjalan antara kita.

Perniagaan adalah jalan pintas kekayaan. Bukan melabur tetapi meniaga. Asas kepada pelaburan adalah syarikat yang berniaga. Maka asas kekayaan adalah perniagaan. Mana ada orang melabur bukan dalam syarikat. Kalau ada, SCAMMMM!!!!

Saya berharap saya dapat menyumbangkan sesuatu kepada mereka yang menawarkan kepada saya bisnes. Dan saya akan bercerita bagaimana saya boleh terlibat dengan satu-satu network marketing yang saya ikut iaitu VeMMA.

Tulisan hanyalah santai-santai. Sebab saya ingin mencari idea penulisan yang lain. Tapi harap pembaca mendapat sesuatu daripada artikel yang tidak seberapa ini. Terima kasih..

Lateral maksima...... borak-borak kosong dalam blog..........................................

********* IKLAN *******************
 Saya ingin membantu anda dan ahli keluarga anda daripada beban penyakit. Tolong saya berikan maklumat tentang anda dan mereka yang memerlukan di alamat ini.
http://sihatceria.weebly.com

Dapatkan RM10 pertama anda di internet dan pastinya FREE!!! Jom ke sini..... http://www.ringgitmania.com/hop.php?ref=fahmy0789

Tiada ulasan: