Sabtu, Mei 28, 2011

Selamat Hari Jadi Ummiiiii!!!!

“ Betullah Aisyah kata, orang lain duk risau pasal dia, dia duk erm,erm, rilek je macam tak ada apa...” Membebel panjang ummiku tadi. Risau tiada orang yang masuk ke rumah sewa, tiada wang untuk berbelanja dan bla bla bla..........

Fitrah mak dan ayah akan risau dengan keadaan si anak. Itu normal. Dan normal jika si anak akan buat-buat “don’t know” a.k.a slamber je jikalau tidak ada perkara yang merisaukannya. Abang janji umi, jika tiada orang yang akan masuk ke dalam rumah selepas ini, abang akan keluar dari rumah tu dan duduk merempat dimasjid-masjid. Abang janji dengan umi, kalau abang tak ada duit untuk buat belanja, abang akan cari makanan percuma di pasaraya dan minum air paip. Dan abang janji jika abang tak ada duit untuk bayar yuran pengajian sem depan, abang akan berhenti belajar.

Berita baiknya, abang sedang berusaha untuk mengelak perkara tersebut berlaku dan abang akan usaha dengan izin Allah untuk tidak merisaukan umi dan abah lagi. Bergembiralah sebab abang sudah besar dan insya allah abang akan maju jaya selepas ini. Latihan abang dapat mengajar untuk berhadapan dengan rasa susah. Percayalah dan ingatlah kata-kata abang dalam telefon, abang ni anok umi dan abah yang paling special.. percayalah dan abang mohon untuk difahami.

Anyway, selamat hari jadi umiku yang ke 47. Semoga panjang umur dan murah rezeki selalu serta beroleh keberkatan daripada perasaan percaya untuk anakmu yang jauh. Abang akan doakan kesejahteraan umi selalu. Sebab itu abang tak akan ucap selamat hari ibu sebab hari-hari adalah untuk ibubapa.   



Lateral maksima................ Mencari erti Hidup.Fight Ohhhhh................



Tiada ulasan: