Khamis, Mei 12, 2011

Rungutan Kepada KTMB

Kaptem Kucing sedang bersedia..............

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua sekali. Saya harap anda semua gembira menghadapi hidup anda sekarang. Kalau tension boleh hubungi saya dan cerita semua kat saya. Apa? Macam mana nak hubungi saya? Klik kenali penulis kat atas sekali blog ini.

Saya nak bercerita sikit ini ( memang saya suka cerita pun). Hari sabtu yang lepas, saya telah pergi melawat seorang kawan sekolah yang sakit dihospital Rawang. Kawan saya ni disyaki terkena penyakit rat urine atau nama saintifiknya penyakit kencing tikus. (^^). Kesian kat kawan saya ni terkena penyakit tersebut. Dengar khabarnya, dia baru lepas mandi manda dekat kawasan air terjun sungai Gabai ( kawasan tersebut memang banyak dengan sampah). So, nasihat saya, jangan pergi sungai Gabai Hulu Langat buat sementera waktu.

Yang tu satu kes, ada lagi satu kes yang saya memang tak puas hati adalah pasal koc wanita untuk perkhidmatan komuter. Memang saya tak puas hati dan saya memang panas hati pun. Ada ke patut ada koc tuk wanita sahaja, tapi tak ada koc untuk lelaki. Teruk betul lah pihak pengurusan komuter ini. Alas an yang diberikan oleh pihak KTMB adalah untuk mengelak gangguan seksual terhadap perempuan. Yang ini saya nak marah ni.
gambaran koc wanita ( sekadar gambar hiasan)

Sepatutnya bagilah koc untuk lelaki sahaja. Barulah adil. Ingat wanita sahaja ke yang terkena gangguan seksual daripada lawan gender. Lelaki pun terkena sekali lah. Ada ke patut dalam train yang saya naik tuh, ada seorang awek yang cun melecun sekaligus seksi dan seksa ( seksi bila ada lelaki suka tengok dan seksa sebab ketat bukan main. Tak rimas ke orang lelaki duk tengok kamu cik adik oiiii) berdiri depan saya yang tengah duduk atas kerusi. Objek-objek yang sepatutnya saya boleh tengok selepas saya kahwin nanti, pada waktu tu saya boleh tengok live. Glurpppp. Banyak kali pulak tu. Last sekali saya pejam mata dan bersandar dengan enaknya sehingga tertidur. Nasib baik tak terlepas stesen Rawang.

Tulah yang saya nak cerita. Saja saya nak lepas perasan marah dalam blog saya ni. Maklumlah dah lama tak update blog ini. Kalau ada pegawai KTMB terbaca blog ini tolong ambik tindakan segera dengan memperkenalkan koc untuk lelaki pulak. Lelaki pun kena gangguan seksual jugak. Dan kepada pasangan yang sedang syok bercintan-cintun, tolonglah jangan jadi macam kucing dalam komuter tu dan dimana-mana sahaja. Bergesel sana, bergesel sini. Meow meow sana, meow meow sini. Geram saya tengok kucing jantan dan betina ni.
lebih kurang macam ni kucing tu.. ish3... hehehe

Itulah. Pengangkutan awam ni adalah untuk orang awam. So, jagalah tatasusila baik dari sudut pemakaian dan juga pergaulan berlawanan gender. Janganlah nak buat dunia didalam dunia. Kononnya ada hijab disekeliling mereka sehingga orang lain tak pandang kelakuan sumbang anda. Plezzzz tolong lah....

p/s: sebenarnya, perempuan yang pakai tudung tetapi tidak cukup ‘kuota’ pemakaian lebih tidak selamat berbanding perempuan yang melepasi syarat pemakaian minimum islam... tutuplah pakaian anda dengan selamat, dan ingatlah orang yang tersayang. Hehehehe.....

lateral maksima....... sedang mencari kerja part time...........


Tiada ulasan: