Rabu, November 24, 2010

EXAM AROUND THE CORNER


Assalamualaikum....

Sudah sampai kepada minggu exam. Aku tetap begini, tidak dapat focus kepada ulangkaji subjek-subjek peperiksaan. Bila tengok note sekejap, sama ada tidur ataupun berpusing dan tengok cerita atau baca buku lain. Aduyai, bila nak sudah study pun tak tahu.

Yang paling aku benci adalah, aku tak dapat nak menjawab soalan peperiksaan nanti walaupun tahu dengan pasti soalan tersebut. Arghhhh... susahnye nak jawab soalan macam ni...... I need teknik menjawab soalan peperiksaan exam university macam zaman spm dulu. Cikgu Kospint, aku rindu kamu....

Walaubagaimanapun, aku bukan kecik lagi. Nak tak nak, kena juga jawab exam nanti walaupun tak tau teknik menjawab dengan baik. Atleast B dalam tangan, insyaallah.

Dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat menempuh peperiksaan kepada semua sekali mahasiswa yang akan mengambil peperiksaan nanti. Waktu aku sekolah dulu-dulu, cikgu ada pesan. Kalau lupa ketika menjawab peperiksaan, beristighfarlah dan berselawatlah banyak. Insyaalllah akan dimudahkan oleh Allah untuk ingat kembali perkara yang kita lupa tadi. Ok guys, see u at exam hall.....

Lateral maksima.......... terkenang sewaktu exam zaman sekolah dahulu. Tak ade pressure pun.......

Tiada ulasan: