Isnin, Ogos 31, 2009

AKU JADI PENGERUSI MAJLIS


Assalamualaikum dan salam ceria....

Alhamdulillah. Akhirnya dapat jugak menulis sesuatu buat anda semua. Aku sebenarnya sangat pelik sangat2, sebab aku seolah bukan fahmi lagi. Pelik tapi benar. Sanggup menjadi mc sebanyak tiga kali dalam 3 hari cukup memelikkan aku disebabkan aku ni sememangnya bukan orang yang sntiasa ke depan untuk bercakap.

Ketika pein mengesyorkan aku mnjadi mc pada malam tu, aku pun pelik jugak kenapa aku menerima cadangan si pein ni. Mungkin ketika itu, melihat muka ‘kesian’ pein kot. Whatever lah, aku menerima jugak tugas tersebut tanpa banyak soal lagi. Apabila aku menerima tugasan tersebut, dan apabila mengingati AGM Asmum itu adalah pada hari jumaat petang, aku sedikit terkesima dan terbungkam...........kenapa?

Ialah, melihat jadual harianku, pada waktu pagi yang terpaksa menghadiri 2 meting iaitu meting jkp tarbiyah dan kepimpinan PMIUM dan kolej menyebabkan aku mendapati aku akan menghadapi situasi yang agak sulit iaitu menjadi pengerusi majlis tanpa latihan dan teks yang lengkap. Aku menyedarinya pada waktu subuh. Kemudian, mujahid menelefon aku untuk memastikan aku. Yess. Satu ungkapan yg meluncur laju dari mulutku tanpa berfikir.

Betul ke ni? Tetapi menjadi satu kemisterian adalah aku tidak merasa bimbang seolah-olah semua ini adalah suatu yang sudah biasa bagiku. Sedangkan 2 hari sebelum itu waktu presentation dihadapan prof dan rakan2 secourse, terketar dan menggelegar lutut aku untuk menghabiskan presentation aku tersebut.

Aku menghabiskan meting aku sehingga hampir waktu sembahyang jumaat. Habis je sembahyang jumaat bergegas keluar untuk brsiap-siap pergi ke AGM. Berjalan kaki ke fakulti. Sampai saje terus je cari kak hasna sebab dia yang nak buat teks mc tuk aku. Aku mendapt teks tersebut 15 minit sebelum start majlis. Hohohoho...baru tahu..

Tengah sibuk edit, runner suh bersedia dan kemudian dekan dan penasihat masuk ke dewan. Apa lagi, balun je lah teks yang ada sehingga lah habis AGM. Kira ok lah first time walaupun ade silap salah disebabkan terlepas pandang pasal teks menyebabkan bercakap pun pelik2 je rasenye. Bile habis pun, xrase ape2. seronok pun tidak, sedih pun tidak, lega pun tidak. Adus pelik lagi memelikkan. Mungkin berkat bulan Ramadhan kot. Yelah AGM Asmum tanggal 7 ramadhan.

Kemudian, aku bertanggungjawab untuk menjadi pengerusi majlis untuk majlis balai islam. Majlis perasmian pembukaan dan penutupan. Kedua-duanya aku merasakn cukup rileks dan bersahaja. Harap lepas ni kene lebih profesional lagi lah. Mane lah tau lepas ni jadi pengerusi tetap AGM pulak lepas ni. Bolehlah berceloteh lebih sikit...

Lateral Maksima.......suka tengok orang tersenyum apabila aku berada dipentas, terasa bahagia semacam je.........

1 ulasan:

muzze berkata...

(^_^)....satu pengalaman baru tuk Lateral Maksima....