Selasa, Mac 22, 2011

Aku Ingin Terbang!!!!!1


LAPANGAN TERBANG KUALA TERENGGANU

“ Ummi, pok wan nak pegi mana?”
“ Pok wan nak pegi belajar kat Mesir. Naik kapal terbang” jawab Ummiku.

Ketika melihat kapal terbang yang dinaiki oleh Pok wan terbang, saya mula memasang impian untuk terbang. Ya, aku mahu terbang!!!!

DALAM KELAS SEJARAH

Cikgu Zaleha: Fahmi nak sambung belajar kat mana?
Fahmi: University of Cambridge cikgu ( aku mahu terbang!!)

Semua kawan-kawan didalam kelas bersorak mendengar cita-citaku. Bising sekejap kelas 5 Al-Farabi. Ada yang mencemuh dan ada yang memuji. Begitulah dunia, ada yang baik dan ada yang buruk. Tetapi yang penting adalah aku mahu terbang!!!!!

DI KAFE

Senior: seronok fahmi ana pergi Mesir, melihat itu dan ini, bla...bla...bla.....bla.( bercakap tidak henti)
Fahmi: Wah, kagum-kagum ( Ya, aku mahu terbang!!!!)

DI DALAM PEJABAT VC

VC: Saya telah pergi banyak negara. Mereka lebih hebat daripada kita dari sudut menghasilkan kertas kajian. Saya telah pergi ke Jepun, China, Korea, Taiwan dll.... bla...bla...bla........

Fahmi: Wah, kagum-kagum ( seronoknya aku boleh terbang. Ya, aku mahu terbang!!!!)

DALAM YM

Adik: Aisyah hope abang, Mum and Dad will fly to Egypt. This place is so amazing.
Abang: hahahaha ( xpe nanti abang gi mesir tengok ecah study dop. Asyik YM je)

Dari dulu memang ingin sangat nak naik kapal terbang. Disebabkan beberapa factor, misi ini selalu ditangguhkan. Walau bagaimanapun, misi ini masih lagi menjadi misi peribadi yang penting dalam hidup. Saban hari, keinginan untuk terbang semakin kuat. Tetapi kalau nak terbang je buat ape gak kan?

Lateral maksima..... kumpul duit beli kapal terbang........................


1 ulasan:

.:shap:. berkata...

salam w.b.t
semoga impian tercapai.
ameeeeeeeen ya rabb!
lucu bila bace ttg aisyah..
uhuy.