Jumaat, Julai 17, 2009

KONGSI


ASSALAMUALAIKUM..........

Banyak perkara yang berlaku. Sungguh banyak. Denga kejutan sahabatku dipenjarakan, kematian kawanku yang terasa baru semalam aku melihat dia tersenyum sehinngalah bertimbung2 kerja yang terpksa disiapkan dengan kapasiti aku yang begitu lambat sebenarnya........

Malah untuk bukak internet pun jarang menyebabkan aku tidak tutup laptop aku sehingga 23 jam. Membiarkan sahaja laptop dan internet terpasang lantaran kesibukan sebenarnya. Kira mudahlah. Nk internet taip je. Xpayah tunggu nk on lagi. Malah kesempatan ku untuk membaca blog orang lain pun terbengkalai. Cuma update sikit2 mahasiswakini, utusan dan berita harian, malaysiakini dan star online. Saifulislam.com pun jarang2 dibuka......

Banyak sebenarnya yang ingin dikongsi. Kepayahan dalam bergerak kerja, itu adalah normal. Seringkali aku terpaksa memilih antara banyak meting yang serentak. Ingin sekali aku menjadi seperti naruto yang boleh mewujudkan klon dgn chakranya. Fiqh keutamaan sering menjadi masalah kepada ku....

Apabila aku checklist perkara yg aku blum settlekan, terkejut aku.. WOW!!! Banyak jugak lah yang aku lum settlekan lagi. Perancangan dalam kekangan masa yang singkat menyebabkan otak dah tepu dgn perancangan. Aku kira, aku celik mata sahaja terus jln je. Mcm mesin lak...

Sume PM dh collapse. Betapa letih mereka dan betapa letihnya aku tidak sama maknya.

Betul. Memang tidak sama. Letih aku dalam kepuasan kerana matlamat aku adalah untuk menjadikan islam itu adalah pertama. “Islam is one”. PM yang lain seolah dipaksa bekerja shingga mereka berputus asa. Malah, mereka sgt mnyesal sbnrnye apabila meminta untuk menjadi JTK dan JKP. Ini yang menjadikan mereka sangat benci dgn sume orang yg seolah memaksa mereka....

Ye. Mereka tidak ada matlamat sebenarnya. Itulah point nye...aku lebih suka buat apa yang aku suka. Malah aku sgt tidak suka jika ade orang lain yang memaksa aku membuat kerja. Aku tidak dapat membuat kerja dengan sempurna dan hati aku akan menyumpah-nyumpah. Tapi aku bukan lah orang berdendam. Bagi aku, apa yang lepas tu biar jelah.


Aku lebih suka jika aku difollow up. Banyak komitmen menyebabkan aku ‘blur’ dan tension. Biasanya aku akan melepaskan ketensionan aku dgn bermain game. Yes. Game menjadi hobi aku jika aku tension. Banyak jugak game yang aku main. Tapi paling aku suka adalah game yugioh. Ala yang main kad tu. Sangat seronok sebnarnya.

Dah lah, dah banyak sebenarnya... walaupun letih, tapi disebalik keletihan tu ada kepuasan berlandaskan matlamat itu adalah yang terbaik bagi aku...

Lateral maksima...baik punya.........wslam.......

Tiada ulasan: