Ahad, Julai 01, 2012

Kerja...... Kerja.......



Seringkas mungkin, saya cuba untuk declaire apa yang ingin dibuat selepas grad ini. Sekadar coretan biasa. Sudah seminggu menghabiskan masa merancang dan insya allah, sudah memulakan langkah-langkah pertama dalam perancangan.

Insya allah, akan memulakan bisnes sendiri selepas ini. Bisnes apa? Biarlah rahsia. Mentor saya cakap, permulaan ini, bagitau hanya yang terdekat dan dipercayai sahaja. Insya allah, bila dah stabil, saya akan isytihar nanti, insya allah.

Kemudian saya akan mencari part time untuk menampung kehidupan saya.
“Hai, kata akan buat bisnes, tapi still cari part time?”
 Sebenarnya berbisnes bukan mendapat hasil. Ketika pelaburan modal berlaku dan proses permulaan, penghasilan belum terjadi. Jika penghasilan masih lagi belum, maka darimana duit untuk menampung kehidupan saya dalam masa 2-3 bulan ini. Jawapannya adalah part time of course.

Nak keje kat mane belum tahu lagi. Saya dah serik untuk bekerja di F&B indusri buat masa ini. Mungkin akan bekerja dalam sector perkhidmatan mungkin. Anyway, doakan saya, insya allah, kalau dah berkembang cantik nanti, saya akan belanja anda semua makan di majlis kahwin saya nanti. :P

Sampai setakat ini dahulu. Insya allah, saya akan membawa perkhabaran yang lebih baik pada masa hadapan insya Allah. Tunggu.

p/s: memerlukan tekad untuk bekerja sendiri. 

Tiada ulasan: