Rabu, Oktober 26, 2011

Cabaran Tempat Kerja

“ Dah ada awek?”


Soalan biasa ditanya oleh kebanyakan orang yang baru berkenalan dengan saya. Dalam hati saya berkata,
“ aku ada rupa playboy ke?”

Adakah memiliki seorang aweks ini adalah wajib bagi setiap lelaki? Anda sendiri yang jawab.

Yang tak boleh tahan, kat tempat kerja baru, ada orang ajak pergi langgan pelacur!!!! Astaghfirullah... dalam hati berkata
“ tak lama aku kerja kat sini”

Saya melihat orang mengajak adalah non-muslim. Mungkin mereka maklum dan mungkin juga mereka tidak maklum tentang larangan muslim mendekati maksiat. Kalau mereka tidak tahu, saya akan beritahu.

Ditempat kerja baru, saya diberi peluang untuk mempraktikkan segala ilmu bermasyarakat yang dipelajari. Moga-moga Allah melapangkan hati ku dan memudahkan lidahku untuk berurusan dalam jalan Allah.

Sebelum saya berhenti kerja di Famous Amos, saya akan ajar mereka tentang islam. Mereka akan faham why and why and why budaya dalam islam. Dengan kemampuan speaking English yang agak terhad, mungkin menyukarkan aku untuk bercakap. Tapi inilah dunia belajar.

Moga hati ini tabah dan moga hati ini tidak terpesong dari hidayah MU. Mohon sahabat-sahabat doakan kebaikan islam dan dakwah atas diriku. Mohon ya.......


Abanglong.net
“ millionaire in making”


********* IKLAN ******************* ****************************************************

1 ulasan:

aisyah fakriyah berkata...

keep it up mr millionaire-to-be.
hopefully you can also help our 'orang kampung' and family.