Selasa, April 07, 2009

AKU SUKA PEREMPUAN SEKSI


Asalamualaikum. Apa khabar semua? Sihat? Alhamdulillah.( dialog time nasyid Dinner kolej baru2 ni. Hehehehe6).

Post kali ini bkn bncang psl politik malaysia, walaupun pembuangan undi pada hari ini di 3 tmpat pilihanraya kecil. Semoga islam kembali menerajui dunia. Dan juga bkn nk cite pasal fahmi saufi, mojacho tu, ataupun muzee tu. Walaupun shoutbox mereka mmbuatkan aku ketawa sorang dihadapan laptop aku ni.

Kali aku nk cite pasal kejadian beberapa hari lepas. Seblum diner lg. Ketika tu balai islam melancarkan kempen berpakaian sopan ketika Diner kolej ataupun MPD 0809. banyak kitaorang membuat risalah, ceramah tntang aurat dan sebgainya. Malah kami juga ‘membuang duit’ dgn menempah sticker bg mengingatkan pghuni kolej agar berpakaian sopan. Kenapa aku kata membuang duit kerana bersepah2 dilantai selepas tu tnpa ditampal @ digunakan dan dibuangkan begitu sahaja. Mreka ni pelik je lah. Orang bg sticker xnk. Pening.

Nak jd citenya bile aku mengedarkan risalah tu ke blok aku. Sedangkan aku syok edar risalah tu ke blok aku, ada sorang chinese tu yg memang aku kenal(asparaie) bertanya apa yg aku edarkan tu. Aku xjwb, dan terus aku edarkan risalah tu ke floor tersebut. Bukan aku xnk jwb tp kalu aku jwb aku bersesi dialog dgn dia menyebbkan kerja aku lmbt tuk disettlekan. Dia tu memang pntang jumpa aku mesti ad je solan nya yg cow (lembu) tu. Sekali lagi bertembung dgn dia slps aku hbs mengedarkan risalah tesebut dan hendak pulang ke bilik aku tuk tido. Letih gile time tu.

Maka terjadilah perbualan singkat (memang singkat pun, dlm beberpa minit je, bkn mcm aku lyn si moja dgn fahmi tu kat kedai mkn smpai sejam. Hehehehe). Aku agak dia tlh mmbaca risalah trsebut. ( aku harap dia msk islam). bermula dgn soalan berbasa basi dulu. Kemudian terus dia beralih kpd soalan yg ingin sgt dia tanye(maybe) kpd aku ni. Dia bertanya knp kamu mmberi risalah menyuruh penghuni kolej agar berpakaian sopan. Aku jdi pelik sikit dgn soalan tu sbb dia tanye ‘kamu’ bkn balai islam.

Slps beberapa ketika aku pun menjwb bhw aku suka prempuan SEKSI!!!!!. Aku terus je blah mcm tu je. Bile aku skali pndg muka dia, muka dia berkerut2. maybe pelik kot terima jwpan aku tu. Hehehehe. Skli aku blah slps aku kate mcm tu. Biar dia fikir sndiri. Dia pegi jgk ke bilik dia dgn bawa muka yg mcm tadi?......

BETUL KE AKU SUKA PEREMPUAN SEKSI.

Aku balik bilik slps tu. Aku pikir balik betul ke apa yg aku ckp tadi. Emmmm.............

Kalu ikut kan memang mcm tu pun. Hahahaha. Jd pelik jgk bile aku kata mcm tu. Sbb bkn spesis aku yg ckp mcm tu. Malu pun ada dpn chinese pulak ckp mcm tu. Skali dia bg mklmt tu ke CIA atau Mr. Batman ke susah lah aku nt. Tp xpe, itu cite aku yg tlh ditakdirkan.

Betul ke aku suka perempuan seksi? Jwpn nye YA. Betul kerana memang sifat semulajadi lelaki akan trtarik kpd berlawanan jntina. Kalu korang xpercaya, korang blh test duk kat bus stop, kmudian ada perempuan tua yg lalu dihadapan korang. Mungkin korang akan jgk berpaling walaupun skejap melihat perempuan tua tersebut. Jika perempuan tua yg seksi? Perempuan muda? Jilbab labuh ke? Atau yg paling teruk perempuan muda seksi yg lalu dihadapan korang. Mesti korang terjelir lidah xpun orang yg plg kuat iman pun akan mengikut gerak lngkh prempuan tersebut dgn bebola mata. Hahahaha. Setuju x?

Begitulah lelaki. Sebab tulah nabi mengajar kita agar tunduk pndangan drpd memandang pemandangan yg enak tp mbangkit nafsu. Malah menyruh kedua2 jntina menutup aurat dgn sebaiknya kerana aurat adalah satu dari pd tarikan sesama jntina.

Menurut kajian dinegara barat, hormon tarikan wanita lebih byk drpd hormon tarikan lelaki. Sebb itulah perempuan disyariatkan agar menutup aurat yakni menutup sume bdn kecuali tapak tangan dan juga muka shja. Bkn menjadikan perempuan itu mnjadi baik, bkn itu sbb utama menjadikan aurat itu wajib dtutup. Betul kata seorang ustaz ni, buat dlu baru fikir rasional apa2 hkum. Sesengguhnya apa yg tlh diaturkan oleh Allah sbg pencipta ini ada manfaatnya.

Kemudian aku bertemu lagi chinese tu sblm pergi ke Diner waktu tghri. Aku kene pergi awal tuk persediaan nasyid mlm tu. Aku jelaskan pd chinese tu bhawa aku memang suka perempuan seksi dan oleh sebab aku suka perempuan seksi aku xnak aku sntiasa melihat suasana yg haram bagi aku sbg muslim. Sblum itu, Smasa reheasal penerima anugerah jugak aku berpesan kepda yg mana ada agar berpakaian sopan. “Walaupun orang bkn non muslim?” tanya dia balik. “yes”.

Ketika diner berlangsung aku berada dibelakang pentas tuk membuat persembahan nasyid. So tidak ambik pusing kpd perempuan yg seksi walaupun ‘ter’ pndang pabila aku ke meja makan aku tuk menyantap makann diner aku. Oleh sbb aku malu kpd shbt aku dan iman yg still blh tahan rapuhnya dlm dada ni, mungkin dah aku pergi mengorat dah. Hahahahaha.

Kadang2 aku ditarbiyah dgn perkara sperti ini. Oh hebatnya tuhan ketika menguji time tu. So korang sume kene berjaga kerana apa yg enak itu kadang2 bkn kearah kebaikan malah makin menjauhkan kita kpd Allah swt dan syurga-NYA..

Tiada ulasan: