Khamis, April 21, 2011

Synergize.





Assalamualaikum......

Apa beza bekerja seorang diri dan bekerja secara berkumpulan? Bukankah kerja perseorangan lebih cepat berbanding dengan kerja berpasukan? Eh eh, kerja berpasukan ni leceh lah. Lebih-lebih lagi kalau kerja dengan orang yang banyak ragam. Betul kan?

Pernah tak tengok ayat matematik ini. 1 + 1 = 3? Pernah tak tengok ayat matematik ini? Ini ayat matematik untuk synergize atau kerja berpasukan. Kaitan antara synergize dengan ayat matematik diatas itu adalah seorang pekerja bekerjasama dengan seorang pekerja menghasilkan kerja untuk tiga orang yang buat kerja sendirian. Faham tak?

Ermm... kalau tak faham lagi, kita bagi contoh, seorang pekerja mempunyai kemahiran manipulasi internet dan seorang lagi mempunyai kebolehan untuk menghasilkan produk. Jika berseorangan, dia akan buat semua kerja dari buat produk, promosi, sehingga lah produk sampai kepada pelanggan. Tapi synergize, dia akan buat kerja hasil produk sahaja dan sorang lagi akan buat kerja marketing dan kerjasama antara kedua-duanya akan sampai produk tersebut kepada pelanggan. Ok sekarang fahamkan?

Untuk menghasilkan kerja yang lebih daripada tiga orang, kita memerlukan tabiat/habit yang kita bincangkan sebelum ini. Semua nya berguna jika aplikasikan semuanya dalam kehidupan kita. Kerja akan makin laju dan happy go lucky...

Sampai sini dahulu. Sekarang dah study week. Moga berjumpa di lain artikel. Salam

Lateral maksima.......... Nak beli motor kat KL,, berapa harga?.......................




Tiada ulasan: